Skip to content Skip to navigation
Abarth Forma 4

Újabb két év a Formula 4-ben

  • A német versenyszövetség megújította partnerszerződését az Abarth-tal, miszerint továbbra is skorpió erőforrások hajtják majd a Tatuus Forma 4-es együléses versenyautókat.
  • További két évig fiatal pilóták versenyeznek és szereznek majd tapasztalatot a német pályákon.
  • A Formula 4 a világ minden részéről vonzott versenyzőket, így az ambiciózus fiatal pilóták versenysorozatává vált.

A sikeres 2015, 2016 és 2017-es versenyszezonok tapasztalata vezetett odáig, hogy az ADAC megújította szerződését az Abarth-tal, miszerint az elkövetkezendő két évben is az Abarth szállítja az erőforrásokat a Tatuus Forma 4-es együléses autókba. A magas szintű megbízhatósággal párosuló 160 lóerős Abarth T-Jet motor ereje egyenlő feltételeket biztosít az ifjú versenyzőknek, emellett olyan erőhatásokat és teljesítményt tapasztalhatnak, mely megközelíti a magasabb kategóriák színvonalát. Az élmény a kanadai Lance Stroll esetében is hasznosnak bizonyult, aki ezzel az együléses autóval tette meg első lépéseit a Forma 1 felé.

Abarth Forma 4

Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnökének köszönhetően a Forma 4 célja, hogy olyan fiatal versenyzők számára kínáljon valós versenylehetőségeket, akikből a jövő bajnokai válhatnak. Az Abarth kezdetektől fogva kulcsszerepet vállalt a folyamatban, a T-jet motor 160 lóerős változatával látja el a speciálisan felszerelt Tatuus együléses versenyautókat. Továbbá a 2014-es Abarth által támogatott olasz Forma 4 bajnokság volt az első FIA által szervezett bajnokság, amely nagy nemzetközi sikert ért el a világ összes kontinenséről érkezett versenyzőkkel.

Az idei év győztese Jury Vips. Az észt küzdelmes szezont tudhat maga mögött, pont úgy, mint a 2015-ös bajnok, a német Marwin Dienst, valamint 2016 első helyezettje, az ausztrál Joey Mawson, aki maga mögé utasította a fiatal Mick Schumacher-t.

Az ADAC folytatja Abarth-tal való együttműködést és közös sportpolitikájuk megvalósítását, amelynek hála több német pilóta is eljutott a királykategóriába, például Sebastian Vettel, Nico Hulkenberg, Nico Rosberg és Ralf Schumacher. Az ADAC promóciós bajnokságok nemcsak a Forma-1 felé terelhetik a fiatalokat, itt kezdte pályafutását a DTM túraautó bajnokságsorozatban versenyző Martin Tomezyk, Pascal Wehrlein és Timo Glock is.