Skip to content Skip to navigation

A versenyzés mámora - Abarth

Karl és a kezdetek

A versenyzés mámora - Abarth

Karl Abarth 1908. november 15-én született Bécsben. Már gyermekként kerékpárversenyeken szerzett hírnevet magának. Fa kerekű biciklijét bőrrel vonta be, így tudott már akkor is gyorsabb lenni társainál. Carlót mindig is a verseny szenvedélye és a küzdeni akarás hajtotta. Később a Thun és a DKW gyári csapatának motorversenyzőjeként ért el sikereket. Egy bukás során jobb térdét darabokra törte, ezután oldalkocsis motorokkal versenyzett. Világhírnévre a legendás Orient Expressz legyőzésével tett szert 1934. április 20-án. Bár az első kísérlet a Bécs-Ostende távon, melyet a vonat 24 óra alatt tett meg, kudarcba fulladt, fordított útvonalon társával, Martin Schneeweisszel egy Sunbeam nyergében végül mégis megelőzte az expresszt. Az út 1370 km volt.

Tuning és győzelem

Karl a háború után 1945-ben Meranóba költözött, és nevét Carlóra olaszosította. Itt a Porsche olaszországi képviselőjeként kezdte pályafutását valamint a Cisitalianál dolgozott. 1949. március 31-én barátjával, Armando Scagliarinivel hozták létre az Abarth és Társa nevű vállalkozást, melynek emblémája Karl születési csillagjegyéből eredően lett piros-sárga pajzsra helyezett fekete skorpió. A cég égisze alatt építettek egy Formula 2-es versenyautót a Fiat 1100-as alapjaira, ez volt a 204 A Roadster. Az első évet 18 győzelemmel zárták, mely olasz bajnoki címet ért.

A versenyzés mámora - Abarth A versenyzés mámora - Abarth

Mindeközben elmélyültek a kipufogók tervezésében és gyártásában is, de nem versenygépek, hanem kis teljesítményű utcai autók számára készítettek egyedi darabokat. Az elgondolás sikeresnek bizonyult, amit a mögötte álló technika is támogatott. Üveggyapottal körülvett lyuggatott csőből kialakított abszorpciós dobokat kínáltak matt fekete festéssel és krómozott végekkel. Így magas áruk ellenére a kisautó tulajdonosok körében az Abarth kipufogók rendkívül népszerűek és kelendőek lettek, nem kis részben a cég fejlett marketingjének köszönhetően. Az ágazat 1962-ben már 375 embert foglalkoztatott és 257.000 kipufogórendszert állított elő. A kipufogóüzlet sikere megteremtette az anyagi alapot az autóépítéshez.

Mit képvisel ma az Abarth?

A versenyzés mámora - AbarthElsősorban stílust, szenvedélyt, valamint a teljesítmény és a műszaki precizitás legjavát. Az Abarth munkatársai egytől egyig a szakma legjobbjai. Minden egyes autó, ami a gyártószalagról érkezik, páratlan minőségű és tökéletesen egyedi. Ahogy Carlo fogalmazott, minden Abarth olyan “rossz”, mint egy skorpió. Aki egyszer belekóstol egy ilyen autó vezetésébe, maximálisan egyet fog érteni a mondással, miszerint “kicsi a bors, de erős”. Teljesen biztosak vagyunk abba, hogy ezek a remekművek a sofőrökből is kihozzák a bennük rejlő skorpiót. Készülnek olyan egyedi gyártású példányok is, mint a képen látható Abarth 695 XSR, ami a Yamaha és az Abarth szerelemgyereke. A limitált darabszámú modellek kíválóan példázzák, mennyi sokszínűség és lehetőség rejlik még a márkában. A versenyzés mámora - Abarth