A legenda születése

A legenda születése

A legenda Karl Abarth jóvoltából született, aki vezető szerepet töltött be annak megalkotásában.  

Még 11 éves sem volt, amikor a fiatal Karl bőrrel borította be bringájának fából készült kerekét, megelőzve így a környék nagyobb srácait. 

Ez az élmény része a Karl Abarth DNS-nek, aki soha nem tudott ellenállni a versenyzés csábításának, mindig újabb és újabb kihívásokat és rekordokat döntött meg.

Abarth örökség
A Skorpió legendája.

Élje újra Karl Abarth történetét, fedezze fel azokat a kihívásokat, melyekkel ő szembesült és nézze meg, hogy Karl bátor ötletei hogyan változtatták meg a tuningról és teljesítményről alkotott felfogásunkat. 

Tekintse meg a „Skorpió meséi” videókat
Abarth örökség
A férfi, aki leelőzte a gyorsvonatot

A férfi, aki leelőzte a gyorsvonatot

Egy oldalkocsis motorbicikli nyergében Karl Abarth kihívta ellenfélnek az Orient Express nemzetközi gyorsvonatot és megelőzte azt az 1370 km-es Bécs - Ostend közötti útszakaszon.

Az első versenyektől a tuningig

Motorversenyzői karrierje befejezése után 1949-ben, Karl Abarth megalapította az Abarth & C. vállalatot Guido Scagliarini-vel. Az első legyártott autó a 204 A Roadster volt, a FIAT 1100 alapján. Az autó azonnal megnyerte az 1100 Sport Championship bajnokságot, valamint a Formula 2 versenyt. A versenyzés mellett a vállalat tuning csomagokat kezdett gyártani, melyek növelték az utcai autók teljesítményét és sebességét.

Néhány év alatt az Abarth & C. vállalat már 375 alkalmazottal és hozzávetőlegesen 300,000 kipufogó rendszer éves gyártásával büszkélkedhetett.

Autóversenyző és bajnok.

Autóversenyző és bajnok.

Amikor egy beteg versenyzőt kellett helyettesíteni, Karl Abarth első idővel teljesítette az időmérőt.  A többi versenyző ekkor meggyanúsította őt azzal, hogy megbuherálta az autót, mire Karl, hogy bizonyítsa ennek ellenkezőjét, autót cserélt.  A második időmérőben még jobb idővel újból pole pozíciót szerzett.

Az Abarth filozófia

Az Abarth gépkocsik jól kezelhetőek, erőteljesek és nagyteljesítményűek kell, hogy legyenek, de mindenekelőtt kisméretűek és "rosszak", mint egy skorpió. 

Az Abarth "leszármazottak" minden versenyen győzedelmeskedtek és Karl Abarth számos rekordot tart még ma is. 

Az 1950-es és 1960-as években az Abarth márka folyamatosan teret hódít és eléri, hogy az emberek a sportosság, a tuning és teljesítmény szinonimájaként emlegessék, mely megváltoztatta a sportautók világát.

Cél: a rekordok felállítása.

Cél: a rekordok felállítása.

57 éves korában Karl Abarth gyorsasági rekordot állít fel G-osztályos Fiat Abarth “1000 monoposto record” volánja mögött, a következő napon pedig ugyanezt a rekordot ismétli meg egy E-osztályos együléses modellel.  Alma diétát követve, 30 kg-ot fogyott, hogy beférjen a vezetőfülkébe.

Az Abarth ma

Az Abarth márka napjainkban is megőrizte egyedülálló DNS-ét, mely a teljesítmény, a nagyszerű vezetési élmény és sportos megjelenés szinonimája.

A Skorpió története tovább folytatódik, újabb kihívások elé néz, továbbra is egyedi autókat gyárt és nagyszabású érzelmeket generál azokban, akiknek lehetősége nyílik ezeket a nagyszerű autókat vezetni.